חיפוש כתבות     » חיפוש מתקדם
היתחברות / הרשמה
פתח הכל | סגור הכל

מקצרים כתובות ומרויחים כסף

המדריך המלא והמקיף לנער\ה שרוצה להרזות

Nov 24,2006 על ידי י ש

שלח לחבר | גירסת הדפסה | תגובות  

בעת מעבר לאתרים המצוינים בדף זה אני מצהיר כי: הצפיה בתכנים שמוצגים באתר שאליו אני מועבר הם על אחריותי הבלעדית ואין אני יכול להאשים את idx.Co.iL בנוסף אני מודע כי יתכן והתכנים עוברים על חוקי המדינה שבה אני נמצא שיכולים להופיע באתר שאליו אני מועבר בצורות של: תמונות, סרטוני וידאו ממחושבים וכיוצא בזאת ואני מסיר מ idx.Co.iL אחריות על התכנים הללו.
ליחצו להגדלה

המדריך המלא והמקיף לנערה המרזה

לא פעם כבר עמדתי על המשקל ופרצופי התקעם, כמו חלק גדול האוכלוסיה בארץ ובעולם הייתי קרוב לעודף משקל, בעית ההשמנה היא אחת הבעיות הגדולות על סדר יומנו, אלפי אנשים מתפרנסים מלייעץ לאנשים כאלו איך להרזות, ולא מעט תרופות, פיתוחים ואפילו ניתוחים. המדריך הזה אינו מיועד למי שסובל מעודף משקל מסוכן אלה לנערים שרוצים קצת לסדר את הגוף, קצת להרזות וקצת להוריד במשקל.

מה אוכלים?

כמות

מכירים את ההרגשה שאתם רעבים מאוד ואוכלים ואוכלים הרבה ולאחר מכן אתם מצטערים שאכלתם כל כך הרבה? אחד הגורמים האפשריים להשמנה הוא לאכול יותר מדי. הדרך הכי טובה לפי דעתי בשביל לפתור את הבעיה היא פשוט לאכול לאט,       כאשר אנחנו אוכלים, לוקח לקיבה שלנו 20 דקות להרגיש תחושת שביעות.              ז"א שאם נוכל לאט כמות מסוימת של אוכל, אנחנו נרגיש שבעים עוד לפני שנרצה תוספת. אם אתם תמיד מרגישים שלא הספיק לכם הארוחה, ואתם רוצים תוספת, זה יכול להיות בגלל שאכלתם לאט מדי.   עצה אחרת היא לשים לב לבטן שלכם כאשר אתם אוכלים, לפעמים אנו אוכלים ואוכלים ולא שמים לב שאנחנו רעבים. בנוסף אפשר גם פשוט להגביל את עצמך, כמובן שאני מדבר על נעריםות שאוכלים כמות גדולה יחסית. אם בכל זאת זה לא עוזר לכם, דרך אחרת היא כל יום לאכול קצת פחות, כי כאשר אנחנו אוכלים פחות מהכמות הנורמלית שלנו הקיבה מצטמצמת ואנחנו שבעים לאחר שאכלנו פחות אוכל מבדרך כלל. אבל לשמור על גבול ולא להתדרדר למצב בו אוכלים מעט מדי, או לא אוכלים בכלל. לא להדרדר לאנרוקסיה.

אוכל לא בריא

מעבר לזה, חשוב לשמור מרחק מאוכל משמין, כגון: מסעדות אוכל מהיר (כגון: מקדולנס,בורגר-ראנ'ץ וברגרקינג), שוקולד, סוכריות,  עוגות, מאפים (במאפים כגון רוגלך, קוראסון, בורקס והשאר יש הרבה שומן ודברים משמינים אחרים), מאכלים מתוקים בעיקר,קולה (יש בזה המון סוכר),צ'יפס, ג'חנון, מלאווח ושאר מאכלים שיש בהם יותר מדי: שומן או סוכר(פחמימות) או קלוריות (קלוריות יש בכל מאכל, קלוריות טובות לגוף אבל יותר מדי מהקלוריות משמין).  רוב האוכל המוכן שאנחנו אוכלים, בא באריזות שעליהן כתוב כמות החומרים שמכיל המאכל שבתוך האריזה. בדרך כלל כתוב, כמות ל100 גרם. מומלץ לא לאכול מאכלים שיש בהם יותר מדי סוכר(פחמימות) או שומן ושאר חומרים משמינים. בשביל לדעת את כמות החומרים הנ"ל שמותר לך לאכול, צריך לפנות לדיאטןדיאטנית  או למומחהמומחית בנושא. כמות השומן שיש ב100 גרם היא אחוז השומן, לדוגמא אם יש 5 גרם שומן זה 5% שומן. מאכלים שיש בהם פחות מ5% שומן מוגדרים כפחות משמינים.  בחלק מהאוכל שאנחנו אוכלים מדי יום ישנו גם סוג אחר של שומן הנקרא "שומן רווי", סוג זה משמין ומסוכן עוד יותר מהשומן הרגיל. מומלץ כמה שפחות.  חשוב מאוד להעלות את המודעות למה שאנחנו בעצם אוכלים, על כל אריזה של מאכל יש טבלה של החומרים, חשוב לבדוק מה יש. ובנוסף, בגלל שנושא הדיאטה וההשמנה עלה למודעות, יש כיום הרבה מאכלים שאנחנו אוהבים שנמצאים גם בגרסת דיאט.

אוכל כן(!) בריא

חוץ מזה, טוב תמיד לאכול ירקות ופרות, מומלץ לאכול 4-5 צבעים, כלומר 4-5פרות     ו5-4 ירקות בצבעים שונים, כמובן שזהו המצב האולטמטיבי וגם מי שלא מגיע לכמות הזאת, אך קרוב, עושה טוב. במשך השנים נוצרה לירקות תדמית של אוכל לא טעים, תמיד חיברו אוכל בריא (כגון ירקות) לאוכל לא טעים. סטיגמה זאת טועה ובגדול, יש כל כך הרבה מגוון של אוכל בריא (כגון ירקות) שכל אחד יכול למצוא כמה ירקות שטעימים לו.     מה שטוב בירקות (מעבר לזה שהם מכילים מגוון ויטמנים שעוזרים מאוד לשמור על הגוף בריא) הוא שירקות זה אוכל טעים ומשביע שלא משמין. פרות זה שונה, פרות גם כן מכילים ויטמנים אבל בפירות יש קצת יותר סוכר, לכן לא מומלץ לאכול יותר מדי. דוגמאות לירקות: עגבניות (מאוד בריא), פלפלים (אדומים, צהובים וכו..), גזרים (טובים לעיניים), מלפפונים, חסה ועוד... תמיד אפשר ללכת לסופר הקרוב ולראות את מגוון הירקות שקיימים.      

ספורט

ספורט היא הדרך הכי טובה,בריאה, מומלצת וטבעית בשביל לשרוף קלוריות (וגם שומן וכו..) שנכנסו לגופנו, כלומר להרזות. לבנים ובנות, ילדים, נערים או מבוגרים יש צריכת קלוריות מומלצת ליום שונה. (מחשבונים לחישוב הנ"ל יש בכל מיני אתרים, לאחד מהם לחצו כאן)    כאשר אנו מכניסית לגופנו (באכילה) כמות זהה לכמות הקלוריות המומלצת ליום, גופנו לא משתנה. כאשר אנחנו מכניסית לגופנו (באכילה) כמות גדולה מכמות הקלוריות המומלצת אנו משמינים. כאשר אנחנו מכניסית לגופנו (באכילה) כמות קטנה מכמות הקלוריות המומלצת ליום אנחנו מרזים, לא חייבים בהכרח לאכול פחות בשביל לא לעלות על כמות הקלוריות המומלצת, אפשר לעשות פעילות ספורטיבית ששורפת את הקלוריות.  לא רק זה, ספורט היא דרך לשמור על אורח חיים בריא מאוד. לחלק מאיתנו ספורט קשה ומעייף, הכל עניין של כושר, אם במשך זמן כלשהו (תלוי בבנאדם) נקפיד על פעילות ספורטיבית קבועה פעם ביום, יומיים או שלושה, רמת הכושר שלנו תעלה ויהיה לנו יותר קל  לעשות ספורט. דוגמאות לספורט אפשרי שאפשר לעשות בחיי היומיום שלנו:    חדר כושר (צריך אישור רפואי), תמיד אפשר לצאת לרחוב ולרוץ או ללכת, מגוון חוגים כמו כדורסל, כדורגל, טניס,אתלטיקה ועוד..

כל מה שכתוב כאן, הוכח כתורם ועוזר לשמירת אורח חיים בריא ולהארכת החיים.

כתבה זו ניקראה 15908 פעמים.

כתבות דומות:
» אוכל החטאים האחרון (2007)/The Last Sin Eater
» המדריך להכנת סוכריות ממסטלות
» נורטון אינטרנט סקיורטי 2007 (2007) / Norton Internet Security 2007
» טיפ קטן להיכנס יותר מהר לכתובות שאתם רוצים
» פינות אפילות (2006)/Dark Corners
דירוג הכתבה:
Rating: 4.61Rating: 4.61Rating: 4.61Rating: 4.61Rating: 4.61 (סה"כ 172 הצבעות)